Stage & Uit eten & Renée is jarig! & Quadtour

2 maart 2019 - Paramaribo, Suriname

18, 19, 20 februari 2019. De stagedagen waren geen bijzondere stagedagen. Ik heb alle drie de dagen voor mijn eigen groep gestaan, maar verder niet heel veel hoeven te doen. De meeste lessen heeft mijn mentor zelf gegeven. Ik heb een rekenactiviteit uitgevoerd. Op woensdag ben ik met de klas begonnen met het terugschrijven van de brieven aan de kinderen in Nederland. Voordat ik wegging heb ik mijn groep 7 in Nederland een brief laten schrijven aan de kinderen hier in Suriname. Ik merk dat de kinderen het hier lastig vinden om een brief te schrijven, dus ik denk dat ze dat hier niet heel vaak hebben gedaan. Woensdag moest ik alleen naar stage fietsen, omdat Esmee naar de Voltzberg ging. Esmee is samen met Mareen en Luc woensdagochtend vertrokken, voor vier dagen, naar de Voltzberg.
Woensdagmiddag heb ik samen met Renée en Nick geluncht. Rond 4 uur zijn zij naar een resort gegaan voor de verjaardag van Renée. Daarna was ik alleen thuis. Dinsdagavond zijn we alvast met z'n zessen uit eten geweest bij Migthy Racks, voor de verjaardag van Renée. Dit was erg gezellig!

21 februari, 2019. Vanochtend werd ik best vroeg wakker en het was natuurlijk erg stil in huis, omdat iedereen weg was. Ik heb vandaag vooral veel netflix gekeken en daarnaast ook nog lekker veel getekend. Ik heb allemaal kaartjes gemaakt met Surinaamse teksten en de trips die we hebben gedaan, goed gelukt vind ik zelf haha! Tussendoor heb ik een taart gebakken voor Renée. Een oreobodem, met daarop cake en als topping monchou. Ook ben ik naar een printshop in de buurt gelopen. Hier heb ik een 'kaart' voor Renée afgedrukt. Nick kwam op het geniale idee om een poster te maken met foto's van Renée. Renée heeft foto's waar ze heel grappig op staat, daarom heb ik een 'welke Renée ben jij vandaag?' poster gemaakt. 's Avonds heb ik gekookt voor Maaike, Iris en mezelf. Ik heb zelf tomatensaus gemaakt, met pasta, mozzarella en een salade, lekker! Daarna hebben we nog even gekletst en ben ik op tijd naar bed gegaan.

22 februari, 2019. Renée is vandaag jarig! Vannacht heb ik slecht geslapen en werd ik ook ziek wakker :(. 's Ochtends heb ik het huis versierd met vlaggetjes en ballonnen. Rond half 2 kwamen Renée en Nick weer terug van het resort. Toen heb ik haar ook de poster gegeven, gelukkig vond ze het zelf ook heel erg grappig! Aan het einde van de middag voelde ik me gelukkig alweer iets beter, dus zijn we met z'n drieën naar de CY coffee geweest. Hier heb ik een 'hot cacao' gekozen. Ondanks dat het heel erg warm is in Suriname, was de warme chocolademelk met slagroom toch heel erg lekker! 's Avonds wilden we graag uit eten bij een Mexicaan. Dit was een stukje rijden, zo'n 10 kilometer. Daar aangekomen was het super druk in het restaurant! Helaas werd ons toen ook verteld dat het hele restaurant vol was en dat alle tafels gereserveerd waren. Toen hebben we besloten om ergens aan de waterkant wat te gaan eten. Na 15 minuten gewacht te hebben, tot we eindelijk een taxi vonden, zijn we naar De Waag gereden. Hier heb ik heel erg lekker gegeten! Na het eten, het was onderhands al best laat haha, zijn we weer naar huis gegaan. Ondanks dat de dag niet zo fijn begon, was het toch een hele leuke dag! Ook vond ik het natuurlijk heel erg leuk dat ze weer thuis waren :)

23 februari, 2019. Vandaag was het tijd voor de trip waar ik al een hele tijd naar uitkeek: de quadtour. Dit heb ik samen gedaan met Renée en Nick. Om 10 uur moesten we bij 't Vat zijn. Hier werden we opgehaald door een chauffeur. Na ongeveer 1,5 uur gereden te hebben kwamen we aan op de plek waar de quadtour werd gestart. Eerst moesten we een brief ondertekenen, mocht er iets gebeuren, omdat het een motorsport is. Daarna werd ons uitgelegd hoe de quad werkte. Wij hadden geboekt dat je met z'n tweeën op een quad moest. Renée en Nick gingen samen op een quad en ik moest met één van de gidsen op een quad. Eén gids reed voorop en ik moest achteraan rijden met de andere gids. Het begon op een verharde weg, we reden langs het vliegveld Zanderij. Daarna hebben we vooral in het savanne zand gereden. Dit is heel wit en vooral heel los zand. Daardoor staan er al heel veel sporen van de quad in het zand en dit zorgde er soms ook voor dat je werd meegenomen in die sporen en het sturen best lastig was. Na een heel stuk te hebben gereden was het tijd voor een aantal foto's. Nou ja, een aantal foto's, door de gids werd het een hele fotoshoot haha. Daarna reden we door naar een stukje jungle, hier waren grote plassen water waar je met de quad doorheen moest rijden, super vet! In de jungle hebben we geluncht, bij een colakreek. We kregen een broodje wat een beetje smaakte naar suikerbrood, heel erg lekker! Daarna moesten we weer terug naar de jungle en konden we kiezen voor een makkelijke weg of een weg met heel veel bochten. Wij kozen voor de weg met veel bochten. Dat waren het zeker! Ik vond dit stuk best eng en was ook echt bang om de macht over het stuur te verliezen. De bochten liepen ook nog schuin, heel hoog, en het waren best kleine, smalle bochten. Toen we uit het savanne zand waren, kwamen we op een bauxietweg. Dit is een hele rode weg, met heel veel stof! Kijk in de foto's voor een foto hoe vies ik was! En dit was alleen mijn gezicht haha, mijn kleren waren helemaal rood van het stof! Op deze weg konden we lekker gas geven, zo'n 40 kilometer per uur. Dit voelt echt heel hard als je op een quad rijdt! Het laatste stuk was vooral weer savanne zand, ook hier heb ik lekker gas gegeven. Het einde was weer hetzelfde stukje terug langs het vliegveld. We hebben zo'n 5 uur quad gereden en ik heb constant mogen rijden, wat ik heel erg leuk vond! Op de terugweg zijn we gestopt voor het avondeten, bami en nasi. Ook kwamen we nog een luiaard tegen langs de weg. Dit was ook super grappig om gezien te hebben! De hele dag was echt super vet! 's Avonds kwamen Mareen, Esmee en Luc ook weer terug van de Voltzberg. We hebben eerst bijgekletst wat we allemaal hadden gedaan de afgelopen dagen, super leuk om alle verhalen te horen!

24 februari, 2019. 's Ochtends hebben we niet veel gedaan. Rond de middag zijn we naar Zus&Zo gegaan om te lunchen. Hier had ik een hele lekker salade! Daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben Nick en Luc hun koffer helemaal ingepakt. Ik had geluk, want ik kon alvast wat spullen aan hun meegeven, dit scheelt weer gewicht voor alles souvenirs hahah! Rond half vier kwam de taxi om ze naar het vliegveld te brengen. Renée en Esmee gingen mee op ze uit te zwaaien. Ondertussen hebben Mareen en ik nog een beetje gechild. Het was wel weer even anders dat we ineens weer met z'n vieren waren, maar we gaan de stageperiode nog even goed afsluiten met de laatste week!

23 februari - quadtour 1

Van reisblog naar fotoboek